fredag 20 mars 2009

Nu har jag fått vårkänslor på allvar!!


Nu känner jag hur kreativiteten sköljer över mig och jag har rustat upp dörrkransen som tidigare hängde i vinter/julskrud hemma på dörren. Jag har en halmstomme som jag klätt med grön mossa, äpplen och ett rött tyghjärta...Det var då det. Nu har den fått gröna kläder som består av slingrande murgröna, vit krokus och blålila pärlhyacint på en botten av grön mjuk mossa. Allt utom mossan är gjort av tyg, men mycket naturtroget sådant. Egentligen är jag allergisk mot plastblommor eller tygblommor. Men det senare är ok om det ser naturtroget och fint ut och det inte fungerar med äkta vara. Allt fäster man lätt på plats med grön bindtråd. Nu hänger den på ytterdörren och lyser upp tillvaron. Man blir glad varje gång man går in!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar