måndag 2 mars 2009

I mitt skafferi måste det finnas...

I mitt skafferi måste det finnas ganska många "produkter", problemet med det är att vissa saker blir gamla och måste slängas fastän det är mycket kvar i flaskan eller burken. Jag försöker att använda mycket ekologiskt och många hälsosamma produkter, men jag är inte nitisk, utan är det något som är väldigt gott så äter jag det i alla fall. Sånt som jag bara måste ha i skafferiet är grön och röd tabasco, Maille honungssenap (använder jag i vinägerdressing), Maille dijonnaise (kanongott på varma mackor), ekologisk lantbuljong (ett fantastiskt buljongpulver utan smakförstärkare och annat dåligt...), hoisinsås (som glaze på t ex ribs), shoyu (ekologisk soja), ketjap manis, sambal oelek, röd och grön currypasta, fisksås (thai), bong´s olika fonder på flaska -kalvfonden finns alltid hemma. Kompletterar listan varteftersom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar