söndag 1 mars 2009

Vårkänslor!


Nu kliar det i fingrarna. Jag bara måste fixa en vårkruka att ha inne -har man inte vårkänslor innan så får man det definitivt med en fin vårgrupp på köksbordet. Krukan inhandlades på Åkersberga Växtförsäljning, den var vit med en matt finish, det är snyggt tycker jag och framhäver dessutom det gröna. I krukan planterade jag en minitulpan i orange-gul färg (inköpt på ICA), en underbar lavendelfärgad viva primula inköpt på Berga Blommor och en "plättar i luften" också den inköpt på Berga Blommor. Runt plantorna lade jag lite grön fin mossa och på denna strödde jag sedan lite krossat dekorationsglas. Plättar i luften är en underbar och tålig växt med sitt charmigt spretiga växtsätt, bara man har den ute...jag har väldigt svårt att lyckas med den inomhus, men ute kan den vara fin halva vintern, känns det som. Jag brukar plantera den med andra tåliga växter i en kruka på utomhustrappan om hösten. Nu får vi se hur länge jag lyckas hålla den vid liv den här gången. Tanken är att jag ska byta ut växterna i "vårkrukan" allteftersom de blommar över eller vissnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar